[linux] OT: Patentovane JPG a GIF formaty obrazkov a co s nimi.

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na sdjls.uniba.sk
Pátek Květen 14 22:27:17 CEST 2004

Zdravim Vas.

Pod vplyvom dnesnej Stallmanovej prednasky sa tiez pripajam, aj ked
prepac, Vojto, ze nemam odpovede na Tvoje otazky ohladom grafickych
formatov. Vychadzam z predpokladu, ze uz onedlho ludstvu dojde maximalna
blbost patentov a mozno aj dusevneho vlastnictva vo vseobecnosti, a
nebudeme sa musiet zaoberat takymi neproduktivnymi vecami. Tie patenty,
okrem toho ze su brzdou pokroku, nas vsetkych oberaju priamo ci nepriamo
o cas a peniaze, ako Stallman osvetlil, prinos z nich maju velke
korporacie, ktore sa snazia za presadzovanie patentov lobovat. A kym k
ich zruseniu nedojde, budem mat pre vydieraca [=~ pravnika], ktory mi
posle vyzvu, aby som si z webu dal prec JPGcka a GIFy, jasnu odpoved:
___ !! [slusne vychovanie mi nedovoli take slova pustat takto medzi ludi
do konfery]. ;)

Btw, na nasich newsoch [ktore zhodou okolnosti sidlia v intraku, v
areali ktoreho sa dnes konala Stallmanova prednaska]
http://is.sdjls.uniba.sk/testweb/article.php3?id_article=6, v sekcii
'software' je jeden diskusny thread s nazvom 'dusevne vlastnictvo',
mozno to niekoho zaujme a bude sa chciet tiez zapojit, pripadne aj do
inych sekcii na poziadanie [ich prehlad je na uvedenej stranke, mame aj
sekciu 'linux' ako som tu uz raz tusim informoval]... v takom pripade ma
kontaktujte, lebo implicitne je odnedavna obmedzeny pristup do nasich
newsov len z intrakov na Mlynoch.

Majte sa fajn.

ostry

PS: Snad mi useri prepacia, ze robim zas reklamnu kampan ich newsom... ;)

Vojtech Zachar wrote:

>Sorry za OT, ale kde inde by som to mohol postnut ak nie sem, aby mi
>vobec niekto odpovedal?
>
>Co mam urobit s mojimi starymi GIF a JPG obrazkami?
>Stallman mi (nam vsetkym) vysvetlil, ze volny format PNG nahradza
>patentovany GIF, ale co s JPG?
>Skusal som konvertovat JPG do PNG, co sa sice da, ale PNG subor je asi 4
>krat vacsi nez povodny JPG - pre mna dost zavazna nevyhoda.
>Existuje nejaky vhodnejsi nepatentovany format pre fotky?
>Nie som odbornik, takze mozno stacilo v XV 3.1 pre PNG zadat nejake
>specialne parametre.
> [...]
Jan Ostrochovsky
technik pocitacovej siete SDaJLS UK
e-mail: technik na sdjls.uniba.sk
mobil:  0902 709 235
informacny web: http://www.sdjls.uniba.sk
podnety,navrhy,pripomienky: NEWS/sdajls-net ->
navod na NEWS: http://is.sdjls.uniba.sk/testweb/article.php3?id_article=6
----
Prosim, neposielajte mi prilohy v proprietarnych utajenych formatoch ako su .doc, .xls, .ppt...
Skonvertujte do PDF, HTML, cisteho textu alebo ineho otvoreneho formatu.
Odporucam pouzivat OpenOffice.org [formaty SXW, SXC, ...] namiesto Microsoft Office.
Precitajte si http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html.