[linux] konflikt IP adries

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Úterý Listopad 30 15:39:00 CET 2004

Mozno strielam vedla, ale nie je to, o com sa tu rozpravame, nahodou
bridge? Vyzera to tak, ze stroj ma dve sietove karty, z toho jedna ide na
net a druha smeruje do LAN; poziadavka potom je to, aby sa stroje z LAN
vedeli dostat cez linuxove proxy priamo na internet bez toho, aby sa im
muselo menit nastavenie routera na linuxovy stroj.

Ak som situaciu dohadol dobre, citajte dalej, inac ignorujte:-)

V prvom rade treba tusim vypnut proxy_arp, a aj ip_forward - tie nie su v
nasom pripade potrebne.
Pokial som to teda spravne pochopil, riesenim by ani tak nemalo byt
nastavenie proxy_arp a forwardingu, ako skor pouzitie bridge-utils.
Potom by malo fungovat nieco taketo:

# so slackom nemam skusenosti, mozno pouziva ifup/ifdown, potom
ifdown eth0
ifdown eth1

# ... alebo sa sietovky nastavuju priamo, potom
ifconfig eth0 down
ifconfig eth1 down

# Zapneme sietovky s nulovou adresou

ifconfig eth0 0.0.0.0 up
ifconfig eth1 0.0.0.0 up

# Vytvorime logicke zariadenie pre bridge
brctl addbr br0

# Do bridge pridame obe sietovky
brctl addif br0 eth0
brctl addif br0 eth1
ifconfig br0 <moja_ip_adresa> netmask <moja_maska> up

... potom treba este adekvatne upravit routovaciu tabulku, pretoze sietove
rozhrania ako eth0 alebo eth0 su tymto padom samostatne nepouzitelne.

Na takto nastavene sietovke rozhrania ale uz tusim nie je mozne nejak
rozumne pouzit firewall (iptables) - pakety sa v tomto pripade neroutuju,
teda neprechadzaju cez routing table ani firewall. Na to sa da pouzit
ebtables - ale prakticke skusenosti s tym nemam.

Niekedy davnejsie som sa aj ja pokusal rozbehat nieco ako bridge cez
proxy_arp a ip_forward, ale velmi uspesny som nebol. Doteraz presne
neviem, ako proxy_arp presne funguje a nemal som cas to blizsie
zaoberat:-(.

	Milan Plzik