[linux] antispamova ochrana

Úterý Říjen 12 12:53:05 CEST 2004

On 12.10 10:22, Juraj Bednar wrote:
> Dynablock nie je blacklist pre spammerov, ale obsahuje zoznam dynamicky
> adresovanych blokov (teda napriklad IP adresy, ktore dostane klient pri
> ADSL, dialupe alebo Chello v tomto pripade).
>
> Je konvencia, ze by takito pouzivatelia mali pouzivat externy mailserver
> (ktory napriklad poskytuje provider) a teda by mail nebol zablokovany,
> ale nie je to nikde "kodifikovane", cize v podstate odtial moze chodit
> legitimny mail a takto ho zablokujes.

legitimny mail moze prejst aj cez otvoreny proxyt server alebo otvoreny
mail relay...

> Osobne by som ten blacklist vyhodil a pridal zan body v spamassassine,
> myslim, ze same o sebe to nie je dovod na zahodenie mailu (aj ked sa ti
> bude cerpat strojovy vykon tym, ze to musi este prezut spamassassin).

ja si zase myslim ze samo o sebe to dovod na zahodenie mailu JE, pokial
pouzivate aj ine blacklisty. Totizto dynamicke IP adresy nie je mozne
evidovat ako spamujuce masiny alebo otvorene relaye, proxy servery, prave
z principu ze su dynamicke.

A prave z tohoto principu byvaju dynamicke IP adresy vyuzivane
spammermi/virusmi na preposielanie spamov/virusov.

Ti co pouzivaju dynamicky pridelovane IP adresy by mali pouzivat SMTP
server providera, nielen z uvedeneho dovodu (okrem ineho dovodu sa potom
nemusi starat o dostupnost druhej strany a pripadne problemy - toto na
seba berie SMTP server).

A kazdy kto sa chce zabezpecit proti spamom tym, ze zablokuje postu z
otvorenych proxy/relay serverov v blacklistoch, by mal pouzit aj blacklist
obsahujuci dynamicke adresy (SORBS a NJABL take zoznamy obsahuju)

Micro$oft random number generator: 0, 0, 0, 4.33e+67, 0, 0, 0...