[linux] ACER Aspire1355Lc + ACPI

riki phobie na axfr.org
Úterý Říjen 26 23:48:11 CEST 2004

>    Dalsia zaujimavost je ze sam od seba sa ten procesor pri boote javi
> ako  700vka a v pripade, ze jeho freq po nastartovani na silu nezmenite
> napr  cez ACPI (neviem ci sa to da aj inak) tak bude ako 700vka naozaj
> fungovat.

je to mozne, ale skus zapnut v jadre cpufreq interface, a powernow v
jadre pre amd procaky. powernow je nieco ako intel speedstep a myslim ze
to je prave to co windows xp pouzije na znizenie frekvencie na 300mhz.
cpufreq je zase procove rozhranie pre userspace software na zmenu
frekvencie.

> Ja osobne som sa spravou napajania a zmenou freqencie CPU v linuxe nikdy
> pred tym nezaoberal preto uvitam vsetky rady a navrhy ako taktovat
> frekvenciu procesora trochu viac nez dovoluje default acpi tabulka ci uz
> dynamicky alebo rucne.

je mozne ze powernow a cpufreq ti nepomoze a ak pohladas na internet
najdes ludi ktory hackovali acpi v kerneli, mali vsak istotu ze procesor
podporuje aj ine stavy ako tie ktore linuxovy ovladac.