[linux] Postfix + DrWeb + Spamassassin

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Duben 13 15:50:31 CEST 2005

> [...]
> preda ju na filtrovanie antiviraku drweb, a az potom ju dalej spracuvava
> postfix podla pravidiel..
>
> Vravish ze sa da tu da prirobit este jeden"SUB-PROCES", ktory by som
> "vsunul" hned potom ako
> prebehne AV kotrola..???
> Viesh ma neako nakopnut..??
>
> NAPR:
> -= DrWEB - master.cf =-
> smtp    inet    n    -    y    -    -    smtpd -o
> content_filter=filter:dummy
> filter    unix    -    n    n    -    32    pipe
>    flags=R user=drweb argv=/opt/drweb/drweb-postfix -f  ${sender}    --

Toto je pomerne stary sposob pouzivania filtrov pre postfix a uz sa
prilis nedoporucuje. Nieje prilis vhodny na zretazenie, aj ked taky filter
si mozes zadat na dalsom porte. V tychto filtroch sa zvycajne
pouziva prikaz "sendmail" na odoslanie posty spat do postfixu.
Treba si precitat jeho dokumentaciu a prepisat ten skript tak,
aby to posielal na iny port. Na nom pridas do master.cf dalsi filter.

localhost:26 inet n - y - - smtp -o content_filter=spamfilter:dummy
# a nasledne spamfilter
spamfilter unix - n n - 32 pipe flags=...

Ako ale pisem nizsie, nemozes tam pouzit spamc alebo spamassassin.
Ten filter musi vediet predat postu spat postfixu.

Ak by si to cele riesil cez filtre, ktore komunikuju cez SMTP, tak to
mozes posielat z jedneho filtru priamo do dalsieho. Nemusis to zbytocne
prehanat dalsimi instanciami smtp postfixu.

> prirobit nieco podobne z nazvom spamfilter a ako prikaz by mohol byt
> pouzitelny /usb/bin/spamc...

Ako ti uz niekto naznacil, spamc alebo spamassassin nevie priamo
spolupracovat s postfixom. Musis na to pouzit nejaky iny program.
Ak sa ti nepaci sagator alebo nieco podobneho stylu, tak sa poobzeraj
po nete, urcite nieco najdes. Ja to miesto teba hladat nebudem.

		SAL