[linux] USB Card Reader

Peter Palúch peterp na frcatel.fri.utc.sk
Sobota Únor 5 20:29:24 CET 2005

Ahojte!
=-=-=-=

> Mam USB citacku pamatovych kariet kombinovanu 4v1. Ked to pichnem do
> Debianu (kernel-2.6.10), dostanem do dmesg:

[...snip...]

> usb-storage: waiting for device to settle before scanning
>   Vendor: OTi       Model: CF CARD Reader    Rev: 2.00
>   Type:   Direct-Access                      ANSI SCSI revision: 00
> Attached scsi removable disk sda at scsi1, channel 0, id 0, lun 0
> usb-storage: device scan complete
>
> Ale vnutri uz mam kartu, ktoru to zariadenie z nejakeho dovodu nevidi.
> Na jej zasunutie, vysunutie system vobec nereaguje.

Tieto kombinovane citacky su zjavne robene tak, ze v ich vnutri sa nachadza
niekolko citacich zariadeni pre rozne druhy pamatovych kariet. Kazde z nich
sa hlasi pod inym logickym cislom zariadenia - Logical Unit Number. LUN sa
pouziva vtedy, ak sa zariadenie z pohladu zbernice tvari ako jedno jedine
zariadenie, avsak zaroven ma nejake samostatne adresovatelne vnutorne casti.
Vraj sa to pri SCSI pouzivalo pri CD-changeroch - bol to z pohladu SCSI len
jeden CD drive, a predsa mal napr. tri rozne pozicie ;)

Musis mat v nastaveniach SCSI zariadeni zapnutu volbu

	[*] Probe all LUNs on each SCSI device

Pod Linuxom bude kazde citacie zariadenie Tvojej citacky pristupne ako
samostatny SCSI disk, napriklad pri mojej kombinovanej 6in1 citacke mam dve
zariadenia, /dev/sdc a /dev/sdd (sda a sdb su u mna obsadene pre SATA).
Zjavne jedno citacie zariadenie zvladne viacero druhov kariet...

Bez tejto volby najde Tvoj usb-storage driver len jedno citacie zariadenie,
ostatne nebude vidiet. Preto svoju kartu po zasunuti do citacky nevidis,
zjavne si netrafil ten rozpoznany reader ;)

> podporu pre usb-storage, scsi-disk a scsi-generic device.

scsi-generic na toto nebudes potrebovat :)

Vsetko dobre praje
Peter

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32