[linux] Peticia za dostupnost verejnych sluzieb WAS: Mierne OT - dlhe : Mozilla a ZSR a ine

linux linux na redwood.sk
Sobota Únor 12 10:56:23 CET 2005

Juraj Variny wrote:
> Napadlo niekoho spravit online peticiu za maximalnu dostupnost verejnych
> webovych sluzieb a dodrziavanie standardov? Uvazujem o tom, ze ked sa toho
> nikto nechyti ze by som to skusil spravit aj sam, poradi niekto ci sa to da
> elektronicky a ake to musi mat nalezitosti? Nie som v SKLUGu.

imho - doteraz plati zakon o statnom inforamacnom systeme, kde su
definovane aj standardy, ktore nik nedodrziavia (btw. cp win-1250 NIE je
standardnym kodovanim, tym je ISO-8859-2), ale myslim je prpraveny novy
zakon, ktory predklada mdpt sr - takze tam mozu byt zmeny (pozitivne aj
negativne).
najlepsie sa vsak daju vyuzit dokumenty eu akcne plany eeurope+ a tak.
tam sa vela pise o standardoch a aj o software s otvorenym zdrojovym kodom.
argumenty na pouzivanie stnadardov - dostupnost pre vsetky
uzivatelov/obyvatelov, vyssia bezpecnost.
ono v eu dokumentoch su pasaze, ktore velmi preferuju open source
software, len zatial ich na slovenku nikto nerespekutuje, aj ked od 1.
maja 2004 sme nimi viazani. myslim, ze toto je cesta ako "tlacit na
pilu", hovorit microsoft fuj je neefektivne.

ondro