[linux] digi

Andrej Hosna adino na uid0.sk
Pátek Únor 18 09:07:58 CET 2005

On Wednesday 16 February 2005 19:29, Blaskovic wrote:
> Doteraz som používal len windows xp, teraz si pripravujem novú
> pracovnú stanicu, na ktorej by som nechcel windows vobec inštalovať,
> chcel by som prejsť na linux ( mám už objednaný Linux SUSE prof...)
> Chcem preto vediet, ako bežia aplikácie Cad a Cam ( napr. AUTOCAD,
> CATIA V5R7, SURFCAM, UNIGRAFIK, EDGECAM, ),
napr. qCad , a dalsie si pozri na www.freshmeat.net sekcia CAD/CAM
urcite aj Eagle je pre linux, o dalsich neviem lebo sa v tom nepohybujem

> pokial mám inštalačku s príponou *.exe , tak isto aj programovacie
> stanice ( napr: od HEIDENHAIN alebo SIEMENS ), ktoré síce bežia pod
> dosom, ale inštalačka je takisto s príponou *.exe , čo je pre
> windows, ako to prekonvertovať na linux, alebo je k tomu treba nová
> inštalačka priamo od predajcu prisposobenú na linix?
Budto "nova instalacka" pre linux, alebo si to musis pustit vo WINE.

> A ešte by som chcel vedieť, aké prípony sú pre inštalačky v linuxe?
Instalacky v linuxe maju vacsinou pripony rpm, deb, alebo tgz resp. tar.gz,
tar.bz2
Nie su to spustitelne subory ako by si si mohol mysliet ale skorej archivy
suborov ktore nejaky program (instalator) nakopiruje na spravne miesto.
Existuju aj spustitelne "instalacky" na niektore programy, co su vlastne
scripty ktore rozbalia a nainstaluju program, toto je ale zriedkave (napr.
OpenOffice)

Odporucam ti precitat si nejaku literaturu nez premigrujes svoj system na
linux, a este lepsie by asi bolo keby si nejaky cas bezal konfiguraciu
Linux+win na jednom systeme, pripadne nejaku LiveCD distribuciu.

Vela zdaru
A.