[linux] Linux ako bridge

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Sobota Leden 8 17:03:31 CET 2005

r> urcite ad-hoc
bud jednu na Infrastructure AP a druhu na Infrastructure Client, alebo
obe na Ad-hoc. Pri Ad-Hocu je viac nez vhodne mat karty rovnakeho
typu, nie vsade je kompatibilny.

r> neviem o nastaveni ktore by ti to poriesilo, pretoze nepredpokladam ze
r> pojde zbridgovat ethernet & wifi kartu, aj ked niektore wifi karty sa
r> tvaria ako ethX co by mozno brctl zozral.

wifi a ethernet ide zbridgovat uplne normalne. akurat u niektorych
(vacsiny? vsetkych?) kariet bude nutne vsade okrem AP-cka (teda na
client a ad-hoc strojoch) vyriesit layer2 NAT (preklad MAC adries od
pocitacov za MAC adresu karty). NAT je potrebny preto, lebo 802.11 AP
prenesie iba pakety pre asociovane MAC adresy (co je len wifi karta,
nie ethernet karty za nou). layer2 NAT robia aj linux-powered
hardwarove AP-cka. tych par co som pitval malo patchnuty brctl, zdrojaky
patchu som nikde nevypatral. takze si to asi bude treba dopisat...

toto riesenie bude imho pakaren, odporucam

a) kupit ethernet/wifi bridge, cena je uz pod 2000sk, vid
www.wificentrum.com, a setrit vlastnu energiu na uzitocnejsie veci,

b) linux masiny s wifi kartami pouzit ako routre a tie dve ethernet
siete proti sebe naroutovat, odpada problem s bridgovanim a layer2
NATom a este sa usetri wifi pasmo, pretoze router na rozdiel od bridgu
posle do wifi len to co treba...

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk