[linux] USB kluc a prechod na jadro 2.6.10

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Leden 10 22:16:35 CET 2005

On Mon, Jan 10, 2005 at 09:55:25PM +0100, Vojtech Zachar wrote:
> [...]
> ani Hello world!), ... Skratim to.
>
> mknod /dev/uba b 125 0
> mknod /dev/uba1 b 125 1
> Neskusal som, ale predpokladam, ze:
> mknod /dev/ubb b 125 9
> mknod /dev/ubb1 b 125 10
>
> Teraz si nie som isty, ci block alebo char. Ale asi block.
>
> Moduly su usbcore, ehci-hcd a ub (nic viac netreba ohladom USB kluca).
> Najprv mi to neficalo pri opakovanom vsunuti USB kluca, ale teraz, ked
> po kazdom vybrati robim rmmod ub, tak to fici OK.
> Sice sa mi stale nepodarilo dosiahnut 480mb (stale iba 12), ale aspon

No, cize ked to zhrniem, tak je to nepouzitelne. Robit zakazdym rmmod je
podla mna maximalne odveci.

A to je to, co ma naviac na vyvoji linuxoveho kernelu zlosti. Vazna
chyba v kazdom release, niektore chyby nie su schopni opravit 2 roky
(podla PaX teamu a ludi okolo grsecurity, pricom patch existuje),
v jadre, ktore deklaruju ako "stable" sa menia take podla mna dost
zasadne veci ako vm subsystem, pokazi sa USB (lebo v sekcii Block
devices pribudne dalsia volba, ktore to cele rozhasi - /dev/ub*), chyba
dokumentacia (major/minor by mal byt napisany v dokumentacii, nie
v zdrojakoch), jadro spravi oops pri vytiahnuti bluettoth adaptera
(2.6.9), pricom v 2.6.7 mi to funguje bez problemov atd. Skoda reci.
O problemoch s napalovackou uz ani nebudem hovorit.  Naposledy sa mi pri
napalovani s jadrom 2.6.10rc1(?) dostal system do takeho loadu, ze to
v podstate nebolo pouzitelne na pracu a musel som to killnut pomocou
Alt+SysRQ+b.

Az bude Debian lepsie podporovany na BSD jadrach, s velkou
pravdepodobnostou budem migrovat. ;-)

> Vojto - the one who's trying new linux stuff w/o google, lebo doma nemam
> siet :-(

Ale toto sa u teba snad casom zlepsi, ceny idu dolu, kvalita pripojenia
stupa (vacsinou). ;-)

Diiik za rady, niekedy snad este dam novemu jadru sancu.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/