[linux] Re: Pouzitie LABEL v grub-e

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Čtvrtek Leden 13 11:56:16 CET 2005

On Wed, Jan 12, 2005 at 02:37:53PM +0100, Sona Novosadova wrote:

> Vysvetlim:
> Mam stroj, na ktorom su pouzite disky SCSI aj SATA. Urobila som
> si jadro, v ktorom som sd_mod, scsi_mod a aic79xx
> dala priamo do jadra - vysledok bol, ze poradie hladania diskov
> po starte bolo najprv SCSI potom SATA.
> Ked nastarujem s defaultnym jadrom, sd_mod, scsi_mod a aic79xx
> su ako moduly a poradie hladania diskov je naprv SATA potom SCSI.
>
> Bootovaci disk som chcela mat SATA. Ale ak chcem obcas nastarovat
> s inym jadrom, musela som prepisovat parametre grubu /dev/sda1 -> /dev/sdc1
> a naopak. Takisto som musela prepisovat /etc/fstab.
> [...]

Este to mozes urobit cez initrd. Dat ovladace pre SCSI a SATA ako moduly
a vytvorit initrd (pre Fedoru napr. cez mkinitrd, ostatne distribucie
az tak nepoznam).
Initrd sa natiahne spolu s jadrom (resp. hned po nom) a pripoji
sa ako / adresar. Z neho sa natiahnu moduly na pracu s diskom
a tu by sa malo dat definovat poradie (napr. cez /etc/modprobe.conf).
Mohlo by to tiez pomoct.

		SAL