[linux] routovanie

Peter Surda surda na shurdix.com
Čtvrtek Červenec 14 14:07:08 CEST 2005

On Thu, 14 Jul 2005 09:16:28 +0200 Juraj Lison <juraj.lison na gmail.com> wrote:

>Poprosil by som o radu, problem je asi nasledovny: mam dva pripojenia
>do internetu a chcel by som aby si router sam rozdeloval prevadzku
>podla zataze. Nasiel som nejake howto ale akosi mi to nie celkom
>funguje.
Pozri sa na LARTC, hladaj "multiple providers" (podla popisu vyzera ze si to
vzal prave stade). Ked chces aby to fungovalo poriadne, potrebujes patch (je to
v tom howto).

>Pokial urobim tracepath z routra tak rozdelovanie prevadzky funguje
>lebo niektore adresy idu cez 192.168.2.1 a niektore cez 10.0.1.1 ale z
>vnutornej siete mi pripojenie nefunguje. Asi robim nieco blbo pri
>preklade adries, a da sa to vobec takto robyt?
1. Pouzi tcpdump na zistenie, co sa deje.
2. Problem je zrejme v tom, ze si howto neprecital poriadne (tip: maskarada sa
deje v POSTROUTING, t.j. po aplikovani ip rule a ip route).

Jednoduche riesenie podla mna nie je (mozno je ale momentalne sa mi nechce
rozmyslat). Osobne som to parkrat riesil, a vzdy som to obisiel cez markovanie
paketov v iptables (napr. pomocou -m nth).

>Dik
S pozdravom,
Peter