[linux] utilita ln -s

Mike mike na spinet.sk
Středa Červen 1 22:32:01 CEST 2005

Rado wrote:
> Chcel som sa spytat, ci neexistuje nejaka
> sofistikovanejsia utilitka na symbolicke linky nez "ln
> -s"

Nazdar,
Nerozumiem co presne myslis pod sofistikovanejsou. Co by si chcel aby
robila ? Ak je problem v tom "-s" tak pouzi alias.

> Fyzicky som prekopiroval (tusim cp -r) adresar z
> jednej partition na na druhu. Rad by som orginal
> zmazal a uvolnil miesto, problemom su ale niektore
> symbolicke linky, ktore ukazuju na povodnu particiu.
> Da sa to nejakou sikovnou utilitkou spravit, alebo si
> mam na to urobit skript?

Linky mozu ukazovat na absolutnu cestu k suboru t.j. s "/" na zaciatku,
ale mozes vyrobit aj link s relativnou cestou z aktualneho adresara.
Podla toho ci pouzijes:

ln -s /cesta/subor

alebo:

ln -s cesta/subor

> Dalej casto potrebujem presunut subory z adresara A do
> B, pricom subory v A chcem premazat a  nahradit ich
> symbolickymi linkami na adresar B. Existuje na to
> nejaky sikovny program?

Pokial su adresare A a B na tom istom device da sa pouzit cp -l, ktore
kopiruje tak, ze vytvara hardlinky.

Mike.