[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Nexus nexus na naex.sk
Neděle Červen 5 12:52:29 CEST 2005

Zdravim.

Prepac, ale Tvoja odpoved si nejak odporuje. V uvode pises, ze nepochopis
technikou bez zakladnej znalosti Linuxu a zaroven v druhej casti pises, ze
som narazil na zlych ludi. Neurazam sa, ale pokial si zacal kritikou, tak si
to kritikou mohol dokoncit ...

Pisem, ze som si linux nainstaloval a v pohode aj pozuival, pokial som si
nekupil nieco novsie. Myslim si, ze az tak zle na tom nie som. A na
testovanie kompov vyuzival Knoppix. Hlavne ked Win nechce fungovat, alebo je
tam nejaky problem s ovladacmi. Pravdou je ale skutocnost, ze vacsina ludi
vyuziva Win, tak nema zmysel im odovzdat komp s linuxom a povedat im, ze vo
Win im to neviem rozchodit ...

Suhlasim. Ludia s Win nezacinali na DOSe, kde sa nic naklikat nedalo a ani
by to na nic v tej dobe nebolo.

>Ale ved tych zdrojov pre linux je nepreberne mnozstvo. Zober si len
faq.linux.cz. Precital si si aj ceske pdfko k Mandrake 10.1 ?
--- Nestaci si to len precitat, ale aj pochopit, co tym autor myslel.
Niektore veci som pochopil hned na prvy krat, ine az ked som si to precital
niekolkokrat. A na niektore mi nestacil ani google, resp. som nevedel presne
specifikovat, co vlastne hladam.

>Na to su tieto konfery (linux.cz, mandrake, linux.sk). Ale casto si ich
lenivi ludia mylia s bezplatnou hot-line. Existuju predsa man stranky,
internet, knihkupectva.
--- Vies, aky je rozdiel medzi knihou a moznostou sa nieco opytat? Ja si
myslim, ze velmi velky! Knihy sa nemozes opytat: "Pochopil som to spravne?
Som na dobrej ceste k uspechu v rieseni problemu? ..." Ano, su ludia, ktory
sa drzia hesla, ked nikto nepomohol mne, preco by som mal pomoct ja niekomu
inemu. No nic! Maloktory ludia sa driza hesla, ked nikto nepomohol mne,
preco by to mal zistit aj ten druhy ...

>Ako si predstavujes riesenie svojho problemu ? "Mam problem, povedzte mi co
s tym " ? To nie je riesenie problemu. Vtedy ostanes sam.
--- Suhlasim, ze toto nie je riesenim problemu. Ale pokial by si tomu
dotycnemu povedal aj to, ze tym krokom nieco dosiahol, nabuduce, ked sa mu
nieco podobne vyskytne, bude premyslat samostatne a aj ked to nedotiahne do
konca, tak ti povie len to, comu neporozumel a nie cely problem ...

Ciastocne s Tebou suhlasim! Aj napriek tomu, ze servisujem poctace nejaku tu
dobu, VOBEC si nepripadam ako win-guru. Je totiz vela moznosti problemov,
ktore som este neriesil a urcite sa este s takymi stretnem, ktore mi urobia
problem. Viem len nieco naviac od beznych uzivatelov a ked sa z niecim
neznamim stretnem, tak to najprv hladam v roznych forach a v najhorsom
pripade "niekomu zavolam", ci sa z podobnym problemom nestretol. Vzdy ale
mam predstavu, co hladam, co sa mam spytat, co pri linuxe niekedy ani
netusim. Pri sucasnej vypoctovej technike vzdy existuju len podobne
problemy, malokedy rovnake.

S linuxom som sa uz spriatelil. Mam ho rad aj napriek tomu, ze plno
problemov v nom neviem resit a ani neviem, preco vznikaju. Chcem sa s nim
naucit pracovat na co najvacsich moznostiach. No niekedy zostanem stat na
jednom mieste a nie je nikto, kto by mi pomohol ...

Kazdopadne dakujem za prianie ... Ale na uspech len snaha nestaci a plne si
tuto skutocnost uvedomujem!

Lubos Hozzan