[linux] Linux do skol - vyzva

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Neděle Červen 5 23:47:35 CEST 2005

On Sun, 5 Jun 2005 21:46:21 +0200 "Nexus" <nexus na naex.sk> wrote:

>Zdravim.
cau

>Rad by som problem riesil, nie pred nim utekal ...
Pokial ta karta skutocne nie je podporovana, tak s tym nic neurobis. Viem to z
vlastnej skusenosti, prispievam obcas do vyvoja ovladacov ATI kariet :-(.

>Ked to teda zhrniem, tato tema bola nacrtnuta ako snaha o riesenie problemu
>distribucie a hlavne informovanosti. Cize problem nie je v distribucii
>linuxu, ale v komunikacii o linuxe.
Potialto suhlasim.

>Ked sa zmeni komunikacia o linuxe,
>nebude problem, aby kazdy druhy-treti clovek vyuzival linux ... (vcetne mna
>:) )
Nie som si isty, ci je to dobry napad, aby "kazdy druhy-treti clovek vyuzival
linux". Mozno je, mozno nie. Efektivne pouzivanie pocitaca je omnoho
komplexnejsia zalezitost ako vyber operacneho systemu.

Osobne si myslim, ze sa budu rozsirovat specializovane zariadenia a klasickym
pracovnym staniciam sa znizi podiel na trhu. Jednoducho preto, ze pracovne
stanice treba udrziavat, a to su velke naklady a maju rastucu tendenciu (cervy,
spyware, bloatware, registry).

Je to vidiet napriklad na novych hernych konzolach (PS&XBOX). Maju vacsi vykon
ako akekolvek ine dostupne PC na hranie, a udrzovat ich netreba vobec (kdezto
windows treba stale patchovat a reinstalovat). Ked sa chcem hrat, tak nemam
naladu sa hodiny babrat s OSom, a podla mna to tak vidi vacsina beznych ludi.

V tejto specializacii ma linux sancu.

>Lubos Hozzan
S pozdravom,
Peter