[linux] Linux Knoppix, jeho pouzitie a skalovatelnost

Lubomir Host rajo na platon.sk
Neděle Červen 5 14:52:35 CEST 2005

On Sun, Jun 05, 2005 at 12:52:29PM +0200, Nexus wrote:
> pouzi live distribuciu typu knoppix
> ===
> Prave ze by som ho chcel pouzivat na vsetko mozne. Mam na mysli od
> kancelarskych veci, cez napalovanie a hry az po multimedia, surfovanie a
> sledovanie DVD. S Knoppixom som sa prvy krat stretol v skole a tam sa mi
> linux zapacil. Hlavne jeho skalovatelnost. Ale Knoppix je vyslovene urceny
> pre tych, co si chcu linux "len" vyskusat, nie ho seriozne pouzivat (moj
> nazor).

Knoppix mozes aj regulerne nainstalovat na disk a normalne pouzivat.
Niekde v navode alebo na internete to najdes popisane. Vo vnutri je to
"Debian GNU/Linux (sid)", cize je to live  distribucia linuxu zalozena
na Debiane. Balicky softveru, ktore obsahuje su z Debianu sid, alebo ak
chces Debian unstable. Prave Debian unstable (= Debian sid) mam
nainstalovany na notebooku, na desktope v praci, na dalsich desktopoch
doma, na domacom serveri.

Vsetky tieto pocitace pouzivam na napalovanie CD a DVD, zalohovanie na
DVD-RAM media, pracu s multimediami (spracovavanie a archivacia fotiek,
kopirovanie fotiek z fotaku na disk, prehravanie hudby, filmov), pisanie
dokumentov (najma v LaTeXu), uprava *.doc dokumentov, prezretie
prezentacie v powerpointe, browsovanie, nejake hry, programovanie, atd.
Kedysi som prave na Linuxoch vyrobil celu moju diplomovku, promocne
oznamenie, protokoly z laboratornych prac. Vid.
http://rajo.platon.sk/index/sk/show,work

Mozes posudit sam, ze ci je Knoppix (mierne upraveny Debian) vhodny na
seriozne pouzivanie. ;-) Bol to prave Knoppix 3.8, ktory mi umoznil asi
tyzden mat domaci server zapnuty, aj ked sa ten starsi server nevedel
kvoli HW chybe nastartovat z disku. Aj ked to bezalo iba z CDcka,
regularne mi tam fungoval firewall a proxy server, ktory nejake tie data
urcite niekam potrebuje zapisovat. Pristup na internet bol teda funkcny
a mohol som pracovat, az kym sa HW problem nejako nevyriesil.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :