[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Kocur kocur na zsvak.sk
Pondělí Červen 20 12:27:46 CEST 2005

..
pridam sa aj ja k debate....

...priklad z praxe...
" Pan Kocur, zmizla mi tam hore z tej posty ta lista s tymi ikonkami co su
tam hore....." atd.
"..asi som niekde zle klikla..."
..prisiel som nahodil listu, vysvetli co a ako, kam klikla, ako si to
doticna pani da zase naspat,..
..O MESIAC SA SITUACIA ZOPAKOVALA...

...situacia cislo dva...
..Prisli si odomna vypozicat "moj" firemny notebook, na ktorom mam MDK10.0 a
WinXP EN.. (xeli ho na prezentaciu)
..(Parametre notebooka, PII -400MHz, 6GB HDD, 320MB RAM)..takze vsetka
grafika na minime..
...ked som im ho daval, instrukcie zneli:
..zobrazi sa vam nachvilu "modre" menu, v nom si musite vybrat "windows"..
( po 5min. prisli, ze sa im tam nieco spustilo a teraz nevedia co stym...)
..vo windowse zadate heslo (XYZ) a pojde vam to...(prisli ze nevedia najst
na klavesnici CTRL, ALT,DEL, ...tos klavesnica noteboooku)
..uz ked to konecne mali spustene, vadilo im ze to nema slovencinu, a ze co
tam mam za windows, lebo to ako Windows XP nevyzera....
..a "bonbonik" na zaver, ze ten notebook im zmrzol, a ze im tam nejde
prehrat prezentacia a ze to ma asi pokazenu cdromku..
..(prezentacia vo formate Xvid, napalena na "lacnom" mediu,)...

NECH ROBIM CO ROBIM, NEMOZEM SA ZBAVIT DOJMU, ZE DRVIVE PERCENTO LUDI
PRACUJUCICH Z PC,
SU NAUCENY ROBIT VECI MECHANICKY, a nie logicky, A AK PRED NICH POSTAVITE
NIECO INE, NEZ CO VIDELI NA
SKOLENI, TAQ SU MIMO, A NEVEDIA SA DALEJ POHNUT, aj keby pracovali na ktorom
kolvek inom OS, ktory by sa na 100% nezhodoval
stym co "ich ucili".
CELY PROBLEM PODLA MNA SPOCIVA V TOM, ZE ICH NIKTO NEUCIL, "AKO VECI
FUNGUJU", A DOST CASTO SI TYTO LUDIA
PLETU PAMET RAM Z "PAMETOU"NA DISKU, nedaj boze ze im poviem aby si dali
veci na server, INTERNET JE PRE NICH "WEBOVY PREHLIADAC" A POSTA JE ZVLAST,
NEHOVORIAC O TOM, ZE CASTOKRAT NEVEDIA POPISAT PROBLEM, PRIP. ANI LEN SAMI
NEVEDIA CO "PO MNE" VLASTNE CHCU...
( take okno mi tu prebliklo, a ja som dala OK a ono zmizlo ..Odpoved na
otazku "co tam pisali".."neviem nevsimla som si")

PODLA MOJHO NAZORU, POKIAL BUDE VACSINA SKOL (zakladnych, strednych,
vysokych) A SKOLIACICH STREDISK UCIT LUDI
MECHANICKY, BEZ TOHO ABY IM VYSLETLILI ASPON ZAKLADNU FUNKCNOST A
"ZAKONITOSTI",
NIKDY NEVYCHOVA LUDI SCHOPNYCH SAMOSTATNEHO ROZHODOVANIA SA A UVAZOVANIA
A AKAKOLVEK DEBATA NA TEMU TEJTO PODOBNEJ BUDE VIAC MENEJ ZBYTOCNA...

neplati to iba pri Windowse a Linuxe, ale aj pri MAC OS, PALMoch,
Hadheldoch, "Mobiloch" atd.
..proste pri ktoromkolvek zariadeni, ci softwarei, pri ktorom je potreba
logickeho uvazovania a uvedomovania si jednotlivych suvislosti, a
postupnosti...

..Uznavam ze aj ja som potreboval trosku "nakopnut", ked som zacinal
pracovat z linuxom, a ze som od tej doby precital spustu navodou, priruciek,
a kadecoho ineho, a stale este niesom taky "GURU" ako niektory z vas,
ale ktory a kolky "z beznich uzivatelov" si podla vas kupuju casopisy a
knihy zaoberajuce sa problematikou IT..??
( aj keby predca len niekto, tak z prirucky "Pracujeme vo WindowsXP" by som
sa ja osobne z WinXP asi pracovat nenaucil...::|)

Skola by mala ludom ukazat moznosti, a vyber nechat na nich samotnych,
..prax je vsak taka, ze skoly ucia ludi to, co spolocnost potrebuje,
vyzaduje a v sucastnosti pouziva ....
(mam teraz na mysli prevazne zakladne a stredne skoly..)

Takze na zaver ma napadaju otazky:

Kto z "nas tu" je ochotny ist "ucit" ludi pouzivat alternativny OS..??
Aky bude zaujem ..??? , ked si uzivatel povie " a kde by som to prosim ta
pekne vyuzil, co sa stym da robit "..
Kolko skol by bolo ochotnych spolupracovat ...???

(nema zmysel sa tu bavit o schopnostiach jednotlivych programov, ked toto
cele, aspon podla mna, je o schopnostiach ludi...)