[linux] routovanie - dve gw

Mike mike na spinet.sk
Pondělí Květen 9 01:15:30 CEST 2005

Zdravim,

Juraj Bednar wrote:

> Teraz mam normalnu maskaradu smerom von (na obidva interface).

Pouzivas v iptables na maskaradu MASQUERADE alebo SNAT ?

> Smerom von v preroutingu v mangle
> table oznacujem vsetko z danej ipcky fwmarkom 5.

Ta IP adresa z ktorej znackujes pakety je jeden z pocitacov v LAN, alebo
je to IP adresa na lokalnom stroji ?

> ako keby v takomto sialenom pripade nevedela maskarada spolupracovat s
> takymto routovanim a zblaznila sa z toho. na firewalle to nezahodim,
> vsetky ruly su ACCEPT a aj default policies.

Ja som mal podobne zapojenie, ale mal som nastavene rule nie podla
fwmarku ale priamo podla IP adresy zdroja rozdelene kompy v LAN na dve
skupiny a islo to bez problemov, pouzival som SNAT.

Este mi napadlo : Mas v tabulke 5 dobre zadanu cestu pre lokalnu siet?

Mike