[linux] Firewally "krabicky" na vytvorenie napr. DMZ

linux na misu.sk linux na misu.sk
Pondělí Listopad 28 10:45:01 CET 2005

On Mon, 28 Nov 2005, Matej Pivoluska wrote:

> S Linuxom na Mini ITX sa dost zaobera Stewen Watsky so svojim BeatrIX
> Linuxom. Pred casom mi ukazoval jedno uplne tiche ITX bez jedineho
> vetraka a s CF namiesto disku a na nom rozbehnuty Linux. Zda sa, ze to
> fungovalo. Pustal na tom muziku, filmy, dokonca v Cross Over Office mal
> spusteny Word. :-) Skuste pohladat v diskusnych forach, ci nevykuchate
> nieco zaujimave.
>
> http://www.watsky.net/

Ahoj

Myslim, ze dost podstatne je to na kolko ide o cenu, a pri tej treba
pocitat ze bezne PC zerie elektriky ako blazon oproti roznym malym
krabickam. Dalsia vec je, ze co to ma mat za funkcnost ? Pretoze na
oddelenie dvoch sieti (2 rozhrania) sa da v pohode zohnat kopec linux
krabiciek v beznom obchode. (Ja mam napriklad nejaku srandu od mikronetu).

Dalsia hromadka krabiciek je tu:
http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware

Pokial od toho clovek ocakava nejake vacsie veci, je asi na mieste
platforma ITX. Respektive nejake PC, idealne zbavene mechanickych casti,
ventilatory disky, diskety, cdrom. Pasivne sa da uchladit cokolvek do P3
1GHz (odskusane :)), ziadne vodne chladenia a ine zazraky. Disk je vhodne
nahradit CF kartou (ale je to drahe) Na druhu stranu aj router moze
bootovat po sieti (je to mozno divne, ale zas ono pokial ta siet nenabehne
a ten router do nej routuje, tak je rovnako na nic nabootovany aj
nenabootovany :)). Jedine kde sa ventilator odstranuje tazsie je zdroj,
ale ani to nie je nemozne.

Taketo PC vydrzi tak dlho az si do neho nenasada prach, nepride vlhkost a
neumrie na skrat. Zatial najdlhsie co mi bezi je HP Kayak XA 266/64 MB
RAM, vyse rok a pol bez restartu (je to router, ma upsku a remote diera v
linuxe (rozumej jadre) za tu dobu nebola, takze sa bat nemusim :)).

Ta masinka je pekna tym ze je to draha pracovna stanica od HP (skor bola),
takze ma v predu panel a tam si monitoruje zakladne zivotne funkcie, napr
teplotu, plus dve tlacitka na pohyb v menu. Takze ani klavesnica nie je
potrebna.

Vyhoda znackovych PC pred skladackami je ze su jemne optimalizovane na
spotrebu (tento kayak ma tusim 130W zdroj), mal som IBM s 90W zdrojom (to
je cca dnesny notebook). Takze zozeru menej ako ohrievac typu skladacka.

Krabicky su na tom este stale vyrazne lepsie, co sa tyka spotreby.

K CF diskom, vhodne riesenie mi pride CF redukcia a do toho klasicka CF
karta, prislo mi to doteraz ako lepsie riesenie ako ATA modul, minimalne z
pohladu pripadnej potreby zvysenie kapacity "disku", clovek sa
jednoduchsie zbavi CF karty ako ATA modulu. Redukcie sa daju zohnat v poho
na ebay za par eur.

Vela zdaru dajte pripadne vediet co bolo nakoniec vybrane a ke su
skusenosti :)

Misu