[linux] pripojenie na siet

Jan Sarenik jasan na x31.com
Úterý Září 27 11:45:39 CEST 2005

Ahoj!

> 	nainštaloval som Debian i386 na počítač a neviem spojazdniť prístup na sieť. Inštaloval som tak, že som si stiahol iso image so základným systémom a ostatné sa malo stiahnuť, ale nejde sieť.
> 	Pred inštaláciou bol na tom počítači Windows 98, tak som si opísal IP-čku , bránu atď. a potom som to naťukal pri inštalácii.
> 	Nefunguje ani pingovať IP-čky, teda to nie je v nameserveri.
> 	Ja tu nemám DHCP, tak musím IP-čky ručne nastavovať.

Myslím, že to čo hľadáš je súbor /etc/resolv.conf

V ňom sa nachádzajú nastavenia týkajúce sa DNS serverov, ktoré Tvoj
systém použije na zisťovanie mien z IP adries, prípadne naopak.

Ak sa chceš dočítať viac o tomto súbore po anglicky, pusť príkaz:

  man 5 resolver

> 	Ďakujem vám.

Rado sa stalo. Prosím, keby Ti toto pomohlo vyriešiť Tvoj problém, odpiš
aj chalanom, keď sa Ti tak pekne snažia pomôcť.

  Pekný deň všetkým,
   s pozdravom
    JaSan