[linux] problem s NFS

Miroslav Jany mj na svsbb.sk
Čtvrtek Srpen 24 20:16:28 CEST 2006

Ahoj,

> bolo by dobre poslat viac info o parametroch, topologii, verziach atd.

servery su pripojene na rovnakom switchi, ale su na roznych subnetoch.
na klientskom bezi CentOS, a na druhom debian. obidva bezia na 2.6 kerneloch.
planujem este vyskusat opacnu konfiguraciu, tj. klientsky bude debian.

> openvpn moze problemy zhorsovat pokial nie je spravne nakonfigurovane, rovnako
> ako vsetky ine tunely. Odporucam vyskusat vypnut "lockovanie", ja pouzivam
> nasledovne mount parametre:
ako som pisal, to, ze to ide cez OpenVPN alebo priamo, nic na probleme
nemeni.

> rw,auto,intr,nolock,vers=2,wsize=32768,rsize=32768
diky za tip, vyskusam. "nolock" a "vers" som akosi vo svojich testoch
vynechal :-)

> co sa tyka verzii existuju uz iba 2 moznosti nfs-mount options: 1=old-nfs
> 2=new-nfs.
aha, tak tu som sa zle vyjadril, mal som na mysli verziu 3 protokolu NFS.

Mirek