[linux] SPF (was: Admin)

Marek Podmaka marki na onee.sk
Úterý Leden 10 17:46:51 CET 2006

Hello,

Tuesday, January 10, 2006, 17:28:50, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> Prvy mail z kazdeho mozneho miesta. Filozofia ze "spammer nerobi
> retry" nejaky zmysel ma, ale na tych existuje kopa inych metod,
> napriklad oneskorenie HELO greetingu, a ak pred nim pride nejaky
> retazec, odmietnutie klienta za porusenie SMTP protokolu.

  No ano, to mas pravdu. V zasade prvy mail od cloveka inemu cloveku.
  Inac plati to o velkych serveroch. Hmm ta myslienka je celkom
  zaujimava, len otazka je kolko "potrebnych" a zle nakonfigurovanych
  mail serverov tymto odmietnes? Doma si to dovolit mozes, ale ak
  poskytujes maily klientom, tak je to uz horsie, musis stavat len na
  postupoch, ktore neodmietnu legitimny mail aj za cenu teoretickeho
  zvysenia poctu spamov.

> to znamena ze potom ta spamovat uz mozu :)

  V zasade ano :) Ale mam na mysli napr. servery providerov (stonline,
  slovanet, ...) a freemaily (centrum, pobox, ...). Tym padom od nich
  uz nebudu zdrzovane ziadne maily.

MUf> Skratka, ja osobne vidim greylisting len ako problemovy pokus
MUf> zabranit spamom, pricom existuje mnoho lepsich ...

  Hmm no tak jasne, myslim ze kazdy sposob ma svoje problemy. Ale
  nasadenie greylistingu u nas na serveri znamenalo asi 70% pokles
  spamov. Neviem ktory iny sposob je tak efektivny :)

  A ked uz mame v subjecte SPF, tak myslienka je to podla mna dobra,
  len je asi trochu problem ak chce niekto posielat maily aj cez iny
  mail server - napr. z notebooku a tak. Zase pokial ide o
  zamestnancov, nie je problem ich k tomu donutit, pokial o klientov,
  je to horsie :)

--
  bYE, Marki