[linux] SPF (was: Admin)

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Úterý Leden 10 17:42:14 CET 2006

> ja? linux.sk moze v pohode tiez.

No pre niektore freemaily a podobne sa SPF velmi tazko definuje,
kedze je vela ludi, ktori chcu pouzivat svoj SMTP server na odosielanie.

> Kto tvrdi toto, nepochopil, na co SPF je. SPF existuje kvoli tomu, aby

No podla mna je to presne naopak, ze ak niekto tvrdi, ze spammer nemoze
odoslat spam, ktory bude vyhovovat SPF pravidlam, tak to urcite nepochopil.
Mozem to dolozit aj prikladom:
        autolearn=spam version=3.0.4
Ako vidno, tento email dostal SPF_HELO_PASS,SPF_PASS, takze vyhovel
pravidlam. Spammerovi nic nebrani v tom, zriadit si vlastnu domenu (nejaku
uz zrejme aj ma) a pre nu vytvorit SPF zaznam. Nic mu nebrani ani v tom,
aby zistil nastavenia uzivatela, ktoreho pocitac chce zneuzit a v jeho
mene rozosielal spam, ktore budu vyhovovat SPF pravidlam.

> spamassassin ma pre mna nepochopitelne male skore pre maily, ktore neprejdu
> SPF testom (hlavne pokial ide o hard fail). V kazdom pripade odmietanie
> mailov na zaklade hard fail SPF na SMTP urovni je plne korektne, nakolko
> niekto posiela mail ktory posielat nema.

Zvys si ho, ak ti je primale. :)

> co znamena oneskorenie kazdeho "prveho" e-mailu a teda znizenie funkcnosti
> e-mail sluzby ako-takej.

Preto sa snazim nastavit greylist tak, aby oneskoroval hlavne spammerov.

		SAL