[linux] Settings of locales

Jan Sarenik jasan na x31.com
Pátek Leden 13 22:36:39 CET 2006

Ahoj!

> 1.
>
> Chcem sa opytat, ze ako dosiahnem rovnaky stav v Linuxe, ako ked
> nainstalujem Windows XP Pro EN a kompletne nastavim vsetky local
> settings na korektne zobrazenie fontov, zoradenia, numeric settings,
> calendar settings, ... na slovenske zvyklosti, ale aj napriek tomu mi
> cely OS bezi v anglictine.
>
> Ide mi totiz o nastavenie nemeckeho prostredia ale nemecky v podstate
> neviem, t.j. chcem zostat pri anglictine, ale speciality okolo nastaveni
> by boli nemecky.

Dolezite premenne:

LANG
LC_CTYPE
LC_NUMERIC
LC_TIME
LC_COLLATE
LC_MONETARY
LC_MESSAGES
LC_PAPER
LC_NAME
LC_ADDRESS
LC_TELEPHONE
LC_MEASUREMENT
LC_IDENTIFICATION

LC_ALL ma taky vyznam, ze nastavuje vsetky premenne zacinajuce na LC_
na hodnotu, ktora je obsahom LC_ALL.

Kedze chces vsetko nemecky, ale chces aby system s Tebou komunikoval
po Slovensky, nenastavuj LC_ALL. Nastav LC_* okrem LC_MESSAGES na
"de_DE", to sa robi obvykle prikazom

  $ export LC_CTYPE="de_DE"

Teraz nastav LANG a LC_MESSAGES na "C". Over si tieto nastavenia
spustenim prikazu 'locale'. Pozri aj manualovu stranku (man locale).
Spusti potrebny program (z toho terminalu kde si tie premenne
ponastavoval) a mal by s Tebou komunikovat povodnym jazykom programu,
ale ostatne lokalne nastavenia by mali byt nemecke.

Aby to bola trvala zmena, musis prikazy export popridavat do nejakeho
inicializacneho skriptu. V iXoch si velmi niesom isty ako to fahci,
lebo ziaden DM nema podlamna osobitne nastavenie tychto premennych,
takze asi do ~/.xsession? Dajte vediet, kto take volaco robite.

> 2.
>
> Je mozne vytvorit dvoch uzivatelov z ktorych jeden bude komplet nemecky
> a druhy anglicky?

Ano. Kazdemu nastavit ine premenne :)

  S pozdravom
   JaSan