[linux] Propagacia Linuxu

Peter Chabada linux na chabada.sk
Neděle Květen 14 12:59:01 CEST 2006

Matus UHLAR - fantomas píše v Ne 14. 05. 2006 v 11:14 +0200:

> obavam sa ze akekolvek odporucenie distribucie by bolo len na skodu.
> ubuntu CD sa uz pravidelne rozdavaju na LugConoch, aj na tom z ktoreho pisem
> tento mail :)

Preco by to bolo na skodu. Ja si osobne myslim, ze na skodu by bolo
nedoporucenie nejakej distribucie. Pre obycajneho cloveka je Linux
problem uz v tom, ze co je to ten Linux! Je to Red Hat, Mandriva, Suse,
Fedora, Ubuntu...? Preto by bolo dobre odporucat prave jednu
distribuciu, aby sme "novacikom" nerobili este vacsi chaos a aby sa
netriestili sily.

Ktoru vsak vybrat. Ak to nebude "ta moja" (kazdy si doplnte svoju), tak
ochota nejako pomoct klesa. Problem je, ze na Slovensku nemame
distribuciu, o ktoru by sa staralo (preklady, pripadne balicky...)
viacej ludi (vzdy tak jeden-dvaja).

Mam ten dojem, ze najviac ludi tu pouziva Debian (zvacsa kvoli
serverom), vid anketa na abclinuxu.cz. Ten by som vsak BFU neodporucal.
Vybral by som vsak Ubuntu. Je naozaj "uzivatelsky pritulny", zalozeny na
Debiane a je a bude uplne "free". Je pren dost SW a jeho komunita je
dost siroka a aktivna (aj ked na Slovensku je to horsie - ale to so
vsetkymi distribuciami).

Dalsie "free" distribucie ako OpenSuse a Fedora by sice boli fajn, ale
mam dojem, ze Suse a Red Hat si z ich pouzivatelov iba robia lacnych
betatesterov, co nie je pre zaciatocnikov dobre (no flame).

FYI odporucam Ubuntu aj preto, ze CD moze dostat kazdy zadarmo, a najma
preto, ze je to "ta moja" distribucia (vlastne pouzivam Ubuntu+Debian).
Tiez vidim, ake bude Ubuntu 6.06 Dapper Drake (ma vyjst 1.6.2006) a
mozem ho kludnym svedomym odporucat (nie nadamo je Ubuntu jednotkou na
distrowatch.com).

Inak ako je to zo slovenskou legislativou. Nedalo by sa legalne vytvorit
upravene instalacne CD, ktore by obsahovalo kodeky, decss, fonty...?

Pre ludi za linux.sk, nedalo by sa prevziat a prelozit stranka
http://proc.linux.cz/? Zda si mi bohatsia a profesionalnejsia ako nase
linux.sk.

BTW napad je to dobry, navyse je na to najlepsi cas. Ale bojim sa ze to
stroskota na nedostatku financii, nezaujme, neochote... V kazdom pripade
po vyjdeni Ubuntu 6.06 by som chcel aspon "vydat tlacovu spravu" :).
--
Peter Chabada