/var/tmp /tmp a tmpfs (/dev/shm) *was* Re: [linux] /var na zvlastnej particii

Sobota Květen 20 15:31:14 CEST 2006

On 18.05.06 10:31, Jan Kunder wrote:
> 3. Trosicku mi unika zmysel /tmp, ak je to ozaj iba temporary.
>
> A) Ved - kym ma OS dost RAM (a vzdy pri boote maze[m] /tmp - ala
> debian), tak by distro (kernel?) automaticky malo vyuzivat RAM a nie az
> po nastaveni. Zvysim rychlost, pracujem efektivne.

pre vymenu dat medzi procesmi je casto jednoduchsie pouzit subory.

> A1)
> Resp. by /tmp malo byt default na /dev/shm, nie?

ja by som to povedal skor naopak. Hlavne preto ze /dev/shm sa pouziva len
poslednych par rokov, /tmp existuje mozno 10x dlsie.

> 4. Na objasnenie:
> Co sa stane, ak mam /tmp plny, ale RAM je vyuzita iba na 70% a swap na 50%?

to iste co sastane ked je preplneny hociktory iny filesystem. Procesy
do neho zapisujuce s tym budu mat problemy.

> 6. Mozes mi (fantomas) dat tvoj fstab, resp. riadok, kde mas /tmp? Dik.

pouzivam na to boot skriptik, hlavne qoli tomu aby to slo aj s ramdiskom na
2.2. kerneloch.

Windows found: (R)emove, (E)rase, (D)elete