[linux] Debian etch ifup firewall

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Čtvrtek Říjen 19 14:31:25 CEST 2006

Matus UHLAR - fantomas  wrote / napísal(a):

> a preco vlastne ten FW nemoze byt nastaveny vzdy?
No, je, ale niektore rules povoluju/zakazuju IPcku, kt. sa dynamicky by
ISP meni. No, a ked sa zmeni fw je nefunkcny (resp. vacsina ochrany je
OK, ale niekt. IN a hlavne OUT veci nejdu (pochopitelne))

> divne, v sarge mam if-pre-up.d a if-up.d s tym ze prvy sa prevedie pred
> inicializaciou karty, druhy po nej.

je to tak aj v etchi, ale problem je ten, ze najprv sa spustil fw (kt.
mal staru/ziadnu IPcku a nasledne dhcp-client - a post-up som chcel na
to, aby to bolo v opacnom poradi).

> a nebojis sa ze zaskodnik vymakne tu chvilku medzi nastavenim IP na servri a
> nahodenim firewallu?
teoreticky je sanca mala, ale uvedomiac si to riziko - fw bezi stale a
pri zmene IP (kazdu minutu sa checkuje v crontabe) sa fw restartne (tak
to bolo aj doteraz)
A pri bootovani (par sekund za par mesiacov) som to doteraz riskoval.
Teraz sa nahodi fw hned po networkingu a po prideleni IP by DHCP sa
restartne.

======
1. vdaka 2 all za vas cas, spravil som yo podla MT (a funguje)
iface eth0 inet dhcp
	post-up /etc/init.d/firewall restart

Este raz dik ;)

--