[linux] SOLVED: Prepinanie klavesnic v X-kach - setxkbmap: Error loading new keyboard description (sk_qwerty)

Lubomir Host rajo na platon.sk
Úterý Září 5 10:27:50 CEST 2006

On Tue, Sep 05, 2006 at 10:08:30AM +0200, Ing. Jan ONDREJ wrote:
> Ahoj,
>
>   nieco som pocul o tom, ze debian uz tiez presiel na novsie Xorg.
> Tam uz sk_qwerty neexistuje (comu som rad) a robi sa to korektnym sposobom
> cez variany klavesnic.

Ano, Debian unstable ma momentalne xserver-xorg 7.0.23.

>   Novy zapis je:
> setxkbmap us,sk -variant ,qwerty -option "grp:switch,grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"

Potvrdzujem, ze takto to uz funguje.

> Popripade pre xorg.conf:
>    Option "XkbLayout" "us,sk_qwerty"
>    Option "XkbVariant" ",qwerty"
>    Option "XkbOptions" "grp:switch,grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"

U mna cela sekcia v /etc/X11/xorg.conf vyzra nasledovne:

Section "InputDevice"
        Identifier  "Generic Keyboard"
        Driver      "keyboard"
        Option      "CoreKeyboard"
        Option      "XkbRules" "xorg"
        Option      "XkbModel" "pc104"
        Option      "XkbLayout" "us,sk"
        Option      "XkbVariant" ",qwerty"
        Option      "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,caps:shift,grp_led:scroll,altwin:super_win"
EndSection

Este mi nefunguje zapnutie ledky pri prepnuti rozlozenia klaves, ale to
moze byt sposobene nejakou specialitou mojho HW (IBM Lenovo ThinkPad
Z60m), inac som s tym HW spokojny.

> Nezabudni na pripadne ciarky za nicim, nie su omylom. :)
>
> Inak toto sa tu preberalo asi pred mesiacom. Obcas je dobre pozriet aj
> archiv konfery, popriapde pouzit google.

google som skusal, ale vyhodil mi same blbosti. V konfere som riesenie tohto
problemu nejako prehliadol. Takze sorry a dakujem. ;)

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Group                              http://platon.sk/  : :' :