[linux] notebook

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pátek Leden 5 15:05:46 CET 2007

Ahojte,

On Fri, Jan 05, 2007 at 02:55:30PM +0100, Milan Plzik wrote:

>   Tiez sa (ciastocne) priklanam k thinkpad-like rieseniu. Minimalne na
> thinkwiki.org sa da pozriet si, co a ako funguje (popr. co a ako je
> treba, aby veci fungovat zacali). Na thinkpady pocuvam dost pozitivne
> ohlasy (ale je mozne, ze je to iba prostredim :)

  ja som zatial nemal problem s ovladacmi pre notebooky s cipsetom centrino.
Su sice trocha drahsie, ale zas aj lepsie. Akurat len najnovsie wifi abg je
zatial nepodporovane priamo vo Fedore, treba dokompilovat alebo instalovat z
externych repozitarov.

>   V realnych podmienkach to bohuzial zvycajne funguje opacne. Rozbehat
> si suspend to disk nebyva az taky velky problem (v najhorsom patch jadra
> na suspend2), suspend to ram je ale malinko technicky narocnejsi na
> korektnost ovladacov (mne napriklad donedavna nefungoval, a to mam
> 2rocny notebook).

Suspend na Fedore Core 5 a novsich funguje bez problemov. Fedora Core 6 ma
funkcny suspend priamo v distribucii, bohuzial je to len swsusp1, existuje
ale skvely projekt, ktory kompiluje swsusp2 pre Fedora Core distribucie.
Kernely vychadzaju s oneskorenim asi 24 hodin po oficialnych.

Pre suspend1 mi fungovalo skvele suspend2ram, suspend na disk sice isiel,
ale je dost pomaly. Prave tu rychlost riesi suspend2, ale prave mi neslo
rozbehnut suspend2ram. Instalacia oboch je bezproblemova, mozno trocha bude
treba upravit konfiguracne subory, ale vo vacsine pripadov ani to nie.

Suspend pouzivam uz dlhsiu dobu aj na domacom pocitaci a velmi si to
pochvalujem. Vypnutie/zapnutie PC je velmi rychle.

Ako som pisal, posledny cipset treba dokompilovat, ale zas take trhnute ako
s ndiswrapperom to nie je. :-)
Ziadne patche na jadro netreba, len rekompilovat modul a jeden daemon.
Chape niekto preco ten ovladac potrebuje daemona na to, aby som mal funkcny
eth1?

		SAL