[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Jaro Soltys jardique na gmail.com
Pondělí Leden 29 21:18:04 CET 2007

> Povedzte mi, ak sa mylim, ale vidi sa mi, ze pokial uzivatel vo Windowse
> nema administratorske ani power user opravnenia ("nema roota"), tak
> mozno vyssie uvedene tiez povedat, ci nie? A toto sa da centralnou
> spravou v domene lahko zabezpecit aj pre velky pocet pocitacov a
> pouzivatelov. V com moze bezny neprivilegovany user vo Windowse rozhodit
> system viac, ako v Linuxe?

v podstate ano, problem je ze existuje dost softu, ktory je natvrdo
napisany tak, ze pod neprivilegovanym userom nebezi.

> Ak ma pamat neklame, tak ked vo Windowse nastavujem uzivatelovi heslo,
> tak sa opyta, ci mam spravit jeho data privatnymi. Ma to nejaku
> bezpecnostnu trhlinu?

asi nie, na ntfs sa daju poriadne nastavovat prava ;) a pod xp pro su
tusim aj encrypted folders

> ostry

ps: vela linuxakov pouziva fat32 aby vedeli data citaj z oboch
systemov a potom nemaju prehlad co uz dokaze ntfs ;) pre objektivitu a
spravnost informacii si skus pohladat dobre win admina na konzultaciu,
skoda zdiskreditovat pracu na nepresnych detailoch.