[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Pondělí Leden 29 17:35:43 CET 2007

On Po, 2007-01-29 at 17:00 +0100, Lubor Kacian wrote:
> Dňa Po 29. Január 2007 15:04 Jan Ostrochovsky napísal:

> Podla mna je hlavne plus uzivatelska robustnost systemu. T.j. user, pokial
> nema roota, alebo inak povolene, svojimi akciami, ci uz umyselnymi alebo
> neumyselnymi, nedokaze uplne rozhodit system.
> Pri win je to bohuzial mozne. V linexe mu zmazem desktop nastavenie, vratim
> konfiguraciu jeho desktopu zo zalohy a hotovo. System bezi vzdy spolahlivo.

Povedzte mi, ak sa mylim, ale vidi sa mi, ze pokial uzivatel vo Windowse
nema administratorske ani power user opravnenia ("nema roota"), tak
mozno vyssie uvedene tiez povedat, ci nie? A toto sa da centralnou
spravou v domene lahko zabezpecit aj pre velky pocet pocitacov a
pouzivatelov. V com moze bezny neprivilegovany user vo Windowse rozhodit
system viac, ako v Linuxe?

> Dalsie plus je dosledne oddelenie nielen userov od systemu, ale aj medzi
> sebou. Myslim tym userske data.

Ak ma pamat neklame, tak ked vo Windowse nastavujem uzivatelovi heslo,
tak sa opyta, ci mam spravit jeho data privatnymi. Ma to nejaku
bezpecnostnu trhlinu?

ostry