[linux] Libparted problem

Andrej Hosna adino na uid0.sk
Neděle Červen 3 23:11:59 CEST 2007

> Vyzerat to bude takto:
>
>    /dev/hda1  Linux (boot)
>    /dev/hda2  Swap
>    /dev/hda5  Linux (data)
>    /dev/hda6  Linux (debian)
>
> a fdisk -l /dev/hda mi napise
> "Partition table entries are not in disk order"
>
> Myslel som si najprv ze je to len nejaka haluzna chyba Debianu, ale
> ked som si to teraz vsimol pri instalacii Fedory, uvedomil som si,
> ze je to asi vseobecnejsi problem (libparted).

IMO je to absolutne logicke, ze sa to takto sprava. Vymazanim particii si
zmazal odkaz na ne z partition table (resp. jej druhej casti). V partition
table nemoze byt prazdne miesto (vynechany zaznam) a preto sa posunul zaznam
particie "data" az na poziciu 5 (hda5).
Particia samotna(jej data) samozrejme ale zostava na tom istom mieste. Pri
vytvoreni novej particie len vyberie miesto na disku fyzicky pred
particiou "data", ale zaznam v partition table ulozi na dalsiu volnu poziciu
(hda6). Warning presne popisuje stav a sice, ze zaznamy v PT nie su v tom
istom poradi ako samotne data particii na disku.

Nemas teda dovod nejaky bugreport riesit.

Jedno z rieseni by mohlo byt:
- zapisat si parametre particii data + debian
- oba zaznamy v PT zmazat a nasledne najskor vytvorit debian a potom data
fdisk manipuluje len partition table, a nie samotne particie, takze myslim ze
by to mohlo fungovat.

A.