[linux] CygwinX - automatizácia remote session cez ssh

Ján Koštial jan.kostial na datarix.sk
Pátek Červen 29 13:00:19 CEST 2007

No cez ssl to potrebujem, lebo ten môj Linux server (Fedora7)
je nastavený tak, že neumožňuje iné pripojenie.

Zatiaľ to používam takto (písal som to aj v pôvodnom dotaze):
	- na notebooku si pustím Xserver (CygwinX)
	- pomocou ssh sa pripojím k Fedore
	- na Fedore spustím nejakú X aplikáciu (v tom ssh)
	- a na notebooku sa mi X aplikácia objaví v okne.

Nie som v tom zbehlý, ale v ssh funguje niečo, čo sa volá X11 forwarding.
To vlastne zabezpečí, že spustená X aplikácia na Fedore posiela svoj výstup
na notebook a tiež sa dá z notebooku ovládať.

Popísaným spôsobom viem spúšťať jednotlivé aplikácie,
ale nie je mi jasné ako spustiť kompletné grafické rozhranie
a tiež ako ten proces zautomatizovať.

Dá sa nejak "tunelovať" XDMCP cez ssl?

JK.