[linux] Ako vypnut RBL vlastnych userov v spamassassine.

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Čtvrtek Březen 8 18:34:03 CET 2007

Ahoj,

> no, to je prave ta vec ktorej som nerozumel. Je to tvoj klient znamena co?
> pripaja sa na tvoj SMTP s autentizaciou a posiela cez neho postu? Potom by
> spamassassin nemal vobec protestovat pretoze pokial viem ak detekuje SMTP
> autentizaciu, nehlada server v blackliste.

Pripaja sa na moj SMTP server cez antentizaciu. Kedze predpokladam, ze nemam
vaznejsiu chybu v konfiguracii postfixu a teda nemam open relay, tak sa
musel autentifikovat. V hlavicke posty bola len hlaska ohladne "TLSv1",
spamassassin nijak nedetekoval, ze islo o prihlaseneho pouzivatela.

> tomu teraz nerozumiem... co myslis tym "presmeruje ho na ip adresu"?
> ze provideri NATuju spojenia na SMTP adresu cvez inu IP ako ostante
> spojenia?

Ano.

> inac, pre posielanie SMTP z klienta pouzi port 587 (submission) ten je na to
> urceny. Ale autentizaciu vyzadovat treba...

Ten som zatial nepoznal, skusim. Nevidel som to este v ziadnom SMTP
klientovi ponuknute.

> ak sa autentizoval na tvoj server, spamassassin by vobec nemal kontrolovat
> pripajajucu sa IP na to, ci je v blacklistoch - ak to robi, je tu niekde
> problem. Ale to uz je na prehladavani spamassassina

Vie mi niekto poslat hlavicku autentizovanej SMTP spravy? Ako to ma vlastne
vyzerat?

		SAL