[linux] Prenos userov medzi systemami

Marek Slebodnik slebodnik na intrak.sk
Středa Březen 28 16:13:20 CEST 2007

1. Poporosim novy mail, nesuvisiacy s predchadzajucimi mailami posielajte ako novy mail,
	a nie ako reply na stary mail, s ktorim nesuvisi.

2. Moznost riesenia tvojho
	za predpokladu ze vsetci uzivatelia , ktorych chces zmigrovat
	maju domovsky adresar v adresare /home/, tak migraciu mozes
	zriasit takto

	tar -czvf home.tar.gz /home/

	awk -F':' '/\/home\//{print $1":"}' /etc/passwd > /tmp/loginy

	tu by som pozrel subor /tmp/loginy , ci sa tam nenachadza nejaky
	deamon, ale tusim ze ziaden by nemal mat domovsky adresar v
	/home/

	grep /etc/passwd -f /tmp/loginy > $CESTA/passwd.add
	grep /etc/shadow -f /tmp/loginy > $CESTA/shadow.add

	a na novom systeme

	cat /etc/passwd $CESTA/passwd.add > /tmp/passwd.new

	awk -F':' '{print $3}' /etc/passwd.new|sort | uniq -d

	ak ti nevypluje nic , tak mozes
		mv $CESTA/passwd.new /etc/passwd
		cat $CESTA/shadow.add >> /etc/shadow

	ak vypluje, tak tento UID sa bude nachadzat v

	podobne by sa dalo nieco vyriesit aj s groupami, ale tam by som neriskoval,
	ze z povodneho systemu vyhodim z nejakej groupy pouzivatela,ktory na migrovanom
	stroji nebol v tej groupe.