[linux] Virtualizacia

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Středa Duben 9 11:30:38 CEST 2008

ahoj,

najjednoduchsie rozchodis vmware. ak mas podporu HW virtualizacie, do
uvaky prichadza KVM, XEN.

co sa vykonu tyka, vmware je na tom najhorsie, xen asi najlepsie - vdaka
paravirtualizacii (toto ale odpada pri virtualizacii win os -
nemodifikovany guest)

xen na laptop asi nie je dobry napad (power management nechodi - pokial
dobre viem)

v prvom rade zisti ci mas podporu intel VT (teda ak mas intel proc)

cat /proc/cpuinfo | grep vmx (niekedy treba zapnut v BIOSe)
(neviem ako s AMD, ale to vygoolis)

ak ano, skusil by som to s KVM

Martin.