[linux] WakeOnLan - funguje, po prikaze halt uz nie

Milan Plzik emempi na gmail.com
Úterý Červen 17 22:10:44 CEST 2008

On Ut, 2008-06-17 at 20:50 +0200, Stefan Huska wrote:
> Ahojte,

  Ahoj,

> pomocou prikazu wakeonlan z notebooku spustim pocitac... funguje.
> potom sa cez ssh do neho dostanem, spravim co potrebujem, a nasledne
> ho vypnem cez 'sudo halt'.
>
> Problem je ten, ze potom ked ho chcem znova cez wakeonlan zapnut, uz
> to nereaguje... musim pocitac fyzicky zapnut a hned vypnut - az potom
> zase reaguje na prikazy z cudzieho pc.

  Toto spravanie mi je nadmieru povedome:) Nie som si uplne isty, ci je
toto dotycny problem, ale je to celkom pravdepodobne.

> prosim vas, je to normalne spravanie?

  Ano aj nie. Neviem uplne presne, ako funguje WOL po hardverovej
stranke v PC, ale sietovka musi pred vypnutim PC vediet, ze ma zostat v
aktivnom stave. Problemom je, ze linuxove ovladace nie vzdy nastavuju
nieco take ako WOL same od seba (resp. niekedy im je tazko zistit, ci
wol maju alebo nemaju aktivovat).

  Skusil by som sa pozriet na vystup:

ethtool eth0

  ktory by okrem ineho mal obsahovat aj riadky "Supports Wake-on" a
"Wake-on", v mojom pripade:

	Supports Wake-on: pumbg
	Wake-on: g

  Tieto riadky hovoria, na ake udalosti vie sietova karta reagovat
zobudenim PC a tiez na ktore z nich reagovat ma (co pismenko, to sposob
zobudenia, vid man ethtool). V Tvojom pripade je pravdepodobne, ze vo
'Wake-on' riadku mas 'd'. V takom pripade potrebujes vykonat

ethtool -s eth0 wol g

  co by malo mat prave zelany efekt. Po vypnuti pocitaca hocijakym
sposobom by sa mal vediet zobudit.

  Moj odhad toho spravania pri zapnuti/vypnuti je, ze pri zapinani
nejaka vec v BIOSe/ACPI nastavuje tie spravne flagy pre sietovku, a
pokial pocitac vypnes skorej, ako linux stiha inicializovat sietovku,
tieto flagy tam zostanu. Je to sice cista teoria, ale moze to tak byt.
Pri mojich strojoch mam opacny problem -- po tvrdom vypnuti (aj zdroja)
sa u nich deaktivuje WOL.

	Milan