[linux] postfix mail server - idealna implementacia SPF

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Pátek Srpen 28 11:58:07 CEST 2009

Ahoj,

dopredu sa ospravedlnujem, kedze tato problematika je pre mna relativne
nova. Pisem sem aj preto, ze pri googleni som narazil na rozumne hinty
od matusa uhlara (tymto nechcem povedat ze podcenujem nazor ostatnych
znalych problematiky)

podla toho co som zatial vypatral su na pouzitie SPF tri cesty:
- postfix-policyd daemon (perl + python verzia)
- amavisd-new >=2.6 podporuje SPF checks
- spamassasin >=3.0 podporuje SPF checks (treba moduly z distrib
resp.CPAN)

dalej, SPF pass je nanic (mozme byt akurat tak happy)
SPF neutral mozno na nieco (alebo je nanic)
SPF fail je jedina vec na ktorej mozeme spolahlivo operovat

policyd nie je pre mna cesta kedze IMO najlepsia politika je
nezahadzovat mail, ale PASS + TAG. pokial viem tak policyd vie len
zahodit pri condition SPF fail.

amavis nemozem pouzit - debian etch 2.4.2 - rad by som zostal pri verzii
z repo

spamassasin robi co sa od neho caka (SPF pass score =-0.001, SPF fail
skoruje 0.693).

moja otazka: - uvazujem spravne, a ak ano, nebolo by rozumne zvysit SPF
fail skore u spamassassinu (3.2.3) aspon na 2?

Dakujem,
Martin.