[linux] Zobrazenie stavu xkb laoyutu

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Leden 5 08:25:26 CET 2009

Ahoj,

On Mon, Jan 05, 2009 at 01:26:13AM +0100, (-K JohnNy wrote:
> V priebehu posledných niekoľkých rokov som si zvykol na takéto xkb
> nastavenie:
> setxkbmap us,sk -variant ,qwerty -option \
>           "grp:switch,grp:shift_toggle,grp_led:scroll"
> čo v praxi znamená, že sa layouty prepínajú stlačením oboch shiftov,
> LEDka na klávesnici označená Scroll lock svieti, pokiaľ je zapnutý
> slovenský layout a pravým altom viem dočasne prepnúť layout.
>
> Teraz som však kúpil notebook bez LEDiek, čím prichádzam
> o signalizáciu alternatívneho layoutu. Nevie teda niekto, aké sú iné
> možnosti tejto signalizácie a ako ich dosiahnem?

Ak by ti nevadilo, ze budes mat chaos v zobrazeni velkosti pismen (CAPS
LOCK), tak mozes jednoducho pouzit tuto ledku. Jednoducho napis namiesto
"scroll" retazec "caps", pripadne "num".

Ak by si chcel nieco specialnejsie, tak pouzi oba z nich (je to trocha
efektnejsie a vyraznejsie na notebookoch). Inu led uz asi pouzitelnu nemas.
:-)

Inak vobec nechapem, preco vyrabaju notebooky bez SCROLL LED. Tiez jeden
taky mam, aj ked indikacia nastavenia klavesnice mi vobec nechyba.

> Skúšal som nastaviť kxkb, ktoré by mi zobrazovalo vlajky, lenže
> neviem ho donútiť k funkcionalite pravého altu, keďže kxkb zvlášť volá
> setxkbmap na nastavenie samotného jedného layoutu pri zmene, preto sú
> ľubovoľné xkb optiony narábajúce s alternatívnymi grupami zbytočné.

No neviem ako pre KDE, ale GNOME applet to tusim zobrazovat vie. Prepnem
klavesnicu cez klaves nastaveny v setxkbmap a prepne sa mi aj vlajocka na
paneli.

			SAL