[linux] Linux ako printserver

janko janko na slovakiatravel.sk
Středa Leden 21 17:29:02 CET 2009

Ahoj,
urcite by som nestaval dalsie PC, len kvoli tlaciarni. Existuju tzv.
printservery (male krabicky), alebo tiez niektore routery maju USB porty
na tieto ucely. Potom si cups nastavis tak, aby sa pripajal na tuto
tlaciaren a ako posledny krok si nastavis zdielanie tlaciarne v SAMBE.
Moznosti je viac, takze nekonkretizujem. Pre tlaciarne komunikujuce cez
seriovy port existuju aj konvertory, ktore umoznuju pripojit sa cez lan
na vacsie vzdialenosti (mozno existuje aj pre USB).
Este co sa tyka autentifikacie, tu pravdaze SAMBA zvlada. Osobne by som
vsak uprednostnil poskytovanie zdielania priamo, t.j. nie cez SAMBU =
nezatazujes zbytocne siet duplovanou komunikaciou. Ovladace som nikdy
nezdielal na SAMBE, ale pokial viem tak CUPS to zvlada. Instalacia
tlaciarne je vacsinou len o spravnou nastaveni konfiguracie v CUPS.
Vacsina distribucii ma vlastne nastroje pre konfiguraciu, ale existuje
aj web rozhranie a konzolovy "setup".