[linux] Linux ako printserver

Matus Horvath matus na mujmail.cz
Středa Leden 21 19:39:13 CET 2009

patrik na foral.sk wrote:
> Ahojte,
> mam trochu vseobecnu otazku resp. niekolko. Mam malu LAN siet, kde bezi
> linux ako server (samba) a rad by som poskytol pre uzivatelov tejto
> siete printserver postaveny na linuxe - tak - ze sucasny server, kde je
> samba by som rad vyuzil aj ako printserver. Problem je ale v tom, ze
> tlaciarne nie su fyzicky umiestnene v dosahu (USB) tohto servera. Do
> miestnosti kde su tlaciarne by som teda dal nejake starsie nevyuzite PC.
>
> Ako riesit takuto situaciu? Je mozne nakonfigurovat sucasny "velky"
> [...]

Jedna informacia ktora ta mozno bude zaujimat je ze Windows XP alebo
Vista nema problem pripojit sa priamo na CUPS cez IPP, bez toho aby si
cokolvek na Windows musel doinstalovat.

Povodne som aj ja mal tlaciarne zdielane cez CUPS+Sambu, ale sem tam to
prestavalo same od seba fungovat, Samba sa nejako nedohodla s CUPSom
alebo som to mal zle nastavene alebo neviem, vzdy pomohol restart Samby
aj CUPSu. Odkedy sa ale pripajam Windowsom priamo na CUPS, este som
ziaden problem nemal a rozbehat to trvalo par minut.

M.

--
Matus Horvath

e-mail: matus na mujmail.cz
jabber: horvo na jabber.sk   ICQ: 33936477   MSN: matus na mujmail.cz