[linux] zachrana pokazeneho disku

Ľubomír Varga luvar na plaintext.sk
Sobota Červenec 4 19:43:34 CEST 2009

Zdravim.

Teoria mi je jasna, prax som s tym tiez zdialky mal, ale chcem sa utvrdit pred
tym, nez nieco pohnojim...

Disk (PATA, 20gb) zacal robit cvak, cvak. Vytiahol som ho a zobral domov. Doma
mam iba notebook. Ramcek na disk mam vsak tiez a tak disk hodim tam. Aky ma
byt postup zachrany dat? (je tam v podstate iba windows na NTFS, jedna
particia a kusok dat na ploche a podobne. fotky a tak mali nastastie na inom
disku)

Prve bude pripojenie hw k notasu. Je nieco, cim by som ho mohol pripojit co
najsetrnejsie? (zakazat automount v kubuntu...)

Nasledne skusim pouzit stary, overeny
dd -if=/dev/ramcek -of=/mnt/zaloznySubor. Je na tomto poli nieco lepsieho?
Teda daco, co skippne neprecitatelne sektory, alebo tak?

Potom loop a namontujem si subor ako disk a skusim z neho tahat data. Ak
nepojde, pouzijem nejaky sw, co prebehne cely "raw disk" a skusi priamo
vytiahnut subory, co bude vediet. (jedine, co planujem tuna pouzit je
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk)

Ak mate nejake hinty, rady, napiste prosim. Dakujem.

--
Odborník na všetko je zlý odborník. Ja sa snažím byť výnimkou potvrdzujúcou
pravidlo.