[linux] Xubuntu 9.10 na slabom HW - ake mate skusenosti?

Stefan Skoda skoda na fvs.upjs.sk
Úterý Listopad 24 11:59:24 CET 2009

Musim povedat ze ked som na svojom starom notebooku
(P4 1GHz, 512 MB SDRAM 133 MHz, Mobile Radeon M6)
upgradol z ubuntu 9.04 na 9.10 tak sa mi sice konecne rozbehla WIFI karta,
ale zaroven som badal dost pokles vykonu celeho pocitaca.
Bolo to badat uz pri otvarani aplikacii, nezvladal video, ktore predtym
bezali v pohode ani ked som otvoril Firefox s ulozenymi strankami.
Po par dalsich aktualizaciach sa to nastastie trochu zrovnalo, takze to
mohlo byt sposobene len nejakymi "divnymi" verziami niektorych balickov,
aj ked sa este stale sem tam zahlti a system monitor v rezime bez efektov
nechce bezat, co dufam tiez coskoro daju do poriadku.
Kazdopadne vyzera to tak, ze v ubuntu 9.10 mi vacsinu pamate zozerie
graficke prostredie (Gnome)

Odporucam preto skor XFCE alebo LXDE (krajsie ;) vid knoppix verzia 6),
no radsej nainstalovat cez standardne Ubuntu ine prostredie ako
instalovat Xubuntu (skusal som este verziu 8 a chybalo mi v nom dost
balickov, ktore som potom musel doinstalovavat z inych repozitarov)
Mozno sa to odvtedy ale zlepsilo ...

... a Adobe flash je vazne totalny zabijak vykonu ... nie je alternativa ?

Stevo