[linux] Backupovanie na pasku.

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Pondělí Červen 7 11:36:31 CEST 2010

Ahoj,

On Mon, 2010-06-07 at 10:47 +0200, Ing. Rudolf Kollar wrote:
> [...]
>
> Je mozne /aj bez pouzitia Baculy/ backupovat tak aby sa nevytvarali jednotlive tar subory virtualnych serverov na localnom priecinku ale hned sa zapisovali na pasky. Samozrejme ze kedze sa jedna o autoloader aby to vedelo obsluhovat aj paskoveho robota a menit si pasky?
>
> Ide mi o to ze potrebujem vyriesit backupovanie diskoveho pola, ktore si pripojim cez nfs k backup serveru ale objem dat na diskovom poli niekolko nasobne prevysuje kapacitu diskov na servery a preto nie je mozne spravit nejaky docasny odkladaci priestor.

Ak dokazes pripojit NFS filesystem k serveru kde je tape loader mas
prakticky lokalny filesystem.

> Dufam ze som to napisal dost zrozumitelne a dakujem za kazdu pomoc.

Riesi sa to skriptom. Osobne pouzivam pre backup na pasky dump (nie tar)
ale nemalo by to byt problem. Pozri sa na 'mt' (operacie s paskou) a
'mtx' (operacie s tape loaderom) mozes si to naskriptit tak aby pri
end-of-tape pomocou mtx zobral dalsiu pasku v poradi. Pri operaciach s
paskou (mt) si davaj pozor na /dev/st0 vs /dev/nst0 (rewind and norewind
tape)

M.