[linux] Maximalna velkost pripojeneho fs.

rajo na athena.platon.sk rajo na athena.platon.sk
Úterý Listopad 23 23:35:15 CET 2010

On Tue, Nov 23, 2010 at 10:21:46PM +0100, Peter Viskup wrote:

> Pre takuto velkost FS jednoznacne odporucam XFS.
> Kvoli moznostiam ladenia, ale aj kvoli pripadnej kontrole suboroveho
> systemu, ktory pri ext moze trvat dost dlho a je velka sanca, ze sa
> fs nepozviecha.

Mozem sa pripojit k pozitivnej referencii na XFS. Novinky ohladom ext[34]
pravdu povediac prilis nesledujem, ale u mna najcastejsie vyuzivana
moznost je zvacsovanie/pridelovanie diskoveho priestoru *za behu*. Ext3
to bez umountu tusim nevie, ale mozno ma niekto opravi.

Zrovna asi tak 10 min dozadu som robil toto:

lvextend -L +10G /dev/laptop/backup
xfs_growfs /backup
lvextend -L +10G /dev/laptop/home
xfs_growfs /home

Pocas tohto mi veselo bezal zapis do /backup a ani som nestihol pocas
tohto nic posurfovat (az zapisat nieco do /home), kedze to trvalo par
sekund (kym som vytukal). :-)

LH

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207