[linux] Mobilny wifi ad-hoc "hotspot"

Jakub Ondrusek yak na gmx.co.uk
Pátek Duben 15 14:08:40 CEST 2011

Ahojte,

Chcel by som vytvorit uplne blbovzdornu ad-hoc wifi pre prilezitostne
zdielanie pripojenia / kopirovanie suborov pre cloveka s windows pocitacom
tak, aby jemu stacilo kliknut na moju siet v zozname sieti, co vidi.

1. problem: cez wireless tools nastavim adhoc siet

# iwconfig wlan0 mode Ad-Hoc
# iwconfig wlan0 essid "siet"
# ifconfig wlan0 up

Dost casto sa mi stava ze moju siet ostatne pocitace nevidia. Ked natvrdo
vytvoria novu ad-hoc wifi siet, tak sa bez problemov asociuju, ponastavujeme
natvrdo IP adresy a ide to.

Chyba mi nejaky prepinac, ktory by zapol "broadcastovanie" tej siete? Alebo
mam hladat problem v hardwari / driveri (iwlagn)?

Ako keby moja karta vobec nic "nevysielala" kym nenajde niekoho ineho s
rovnako nastavenou ad-hoc sietou.

2. na toto rozhranie zavesim najcastejsie dnsmasq, ktory robi dhcp a dns
forwarding, pripadne tam viem pridat nejake lokalne dns zaznamy.

Toto uz je trochu off-topic ale napriklad MS Windows XP casto ignoruje dhcp a
nastavi si tam natvrdo svoje adresy, ktore zrejme ma prednastavene pre
akukolvek Ad-Hoc siet.

Ak s tym niekto mate skusenosti, je to by-design vec, s ktorou sa neda nic
robit alebo znova mam skusit tunit ten dhcp server, ktory mozno nerobi presne
to, co ma (s dhclientom alebo dhcpcd funguje bez problemov, rovnako aj s
windows klientami na metalickej sieti) ?

Hlavnym cielom by totiz bolo, aby windows ludia jednoducho nemuseli nic
nastavovat a aby im to "zazracne" vsetko islo.

Niektore veci su mozno zalezitostou driverov alebo hardware, mozno by som si
mal viac precitat, ako funguje wifi, kazdopadne, ak ma viete posunut spravnym
smerom, budem velmi vdacny.

jakub 'yak' ondrusek