[linux] Aky filesystem pouzit? (bolo: Rychlost software RAIDu na Debiane)

rabgulo rabgulo na lavabit.com
Čtvrtek Únor 2 11:41:41 CET 2012

On 27.01.2012 20:38, rajo na athena.platon.sk wrote:
> XFS je dobra volba. Btrfs u mna skoncilo neslavne a musel som sa vratit
> k XFS.

Súhlasím. Určite siahaj po fs s väčšími limitmi ako má ext3. Teda: xfs,
reiserfs alebo ext4.

Brtfs by som nedával, lebo ešte není úplne vhodný na ostré nasadenie na
serveri (počkaj až sa to riadne otestuje vo fedore (tam to má byť
čoskoro default) :)).

Osobne dávam prednosť ext4 (dnes už je, podľa môjho skromného názoru,
vhodný fs na ostré nasadenie). Ale na väčšine serverov vo firme, kde
pracujem, je reiserfs a nemôžem nadávať. Tento fs zvláda aj veľmi
náročné podmienky (množstvo malých súborov, takmer plný disk a ono to
fičí akoby nič). Ext4 narozdiel od reiserfs pri zaplnení trocha znižuje
svoj výkon (aspoň ja mám ten pocit z HDD na mojom osobnom PC). Xfs som
neskúšal, takže neviem obejktívne zhodnotiť, ale testy na nete hovoria,
že je to dobrý fs, porovnatelný s ext4, avšak xfs vyžaduje mierne vyššiu
réžiu systémových prostriedkov (hlavne CPU).

Myslím, že či už zvolíš xfs, ext4 alebo reiserfs neurobíš chybu. Avšak
ext3 by som na 1TB disku neriešil.

   /             \__ `\  rabgulo-ĉe-lavabit-punkto-com