[linux] Debian 7.2 a podpora RAIDu

Úterý Říjen 22 19:41:02 CEST 2013

On 22.10.13 19:21, Juraj Remenec wrote:
>Mám matičnú dosku s integrovaným SATA radičom a ten podporuje niekoľko
>typov RAIDu.
>Konfiguruje sa pred štartom operačného systému cez špeciálnu utilitu hneď
>po inicializácií BIOSu.
>
>Ot.č.1
>Jedná sa o pravý hardwerový RAID? Či je to len nejaký hybrid?

Velmi pravdepodobne ide len o softverovy RAID. Hardverove byvaju drahe a na
bezne maticne dosky a SATA radice sa nedavaju.

>Používam RAID 0 (Strip) s 3 sata diskami pre zrýchlenie čítania a zápisu
>veľkých súborov a celkovo to pracuje rýchlejšie ako jeden samostatný disk.

a ked ti odide hociktory disk, mas po datach...

>LENŽE

>Ot.č.2
>Debian mi nevie detekovať tento druh raidu. Ukazuje mi všetky 3 disky
>samostatne a neukazuje vytvorené RAID pole. Naproti tomu, také Ubuntu to
>dokáže, tak by ma zaujímalo čo môžem spraviť aby mi aj Debian detekoval
>toto pole a ja som ho naň mohol nainštalovať.

zisti, ktory kernel mau ubuntu/debian a ktory RAID modul ti loaduje. Pokial
ide o dm-raid, tak to bude SW raid. Este existuje moznost ze debian
potrebuje free alebo non-free firmware aby ten RAID vedel pouzivat (debian
mava firmware v extra balikoch)

>Neviem čo to mám na internete hľadať. Furt mi to hádže odkazy na softwérovy
>raid a ja neviem či to nejak súvisí s tým čo ja potrebujem.

tak to iste bude SW RAID...
--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory.