[linux] Nefunguje sk-i18n na lists.linux.sk

Ján ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Čtvrtek Květen 7 15:34:40 CEST 2020

On Thu, May 07, 2020 at 11:23:27AM +0200, Marcel Telka wrote:

> Väčšinou manuálne nahlásenie jedného mailu nespôsobí pridanie na black
> list.  Primárnym zdrojom pre blacklisty sú honeypoty (AFAIK).  To by ale
> znamenalo, že niekto sa snažil do mailing listu prihlásiť honeypot(y).

Nemusi to tak byt. Ja napr. reportujem kazdy spam cez nejake nastroje
spammassassinu, podobne vacsi provideri to tiez nahlasuju na zakade nejakych
nastrojov. Takto to robi napr. spamcop, ten mi potom hlasi, pre ktoru IP
prislo hlasenie. Ak nas nahlasi viac klientov, co je celkom mozne, tak nas
daju na blacklist.

> Ťažko povedať, či to takto naozaj funguje a či to takto robia, ale ak
> áno, potom asi bude ťažké nejako rozumne vyriešiť prihlasovanie sa do
> mailing listu cez web rozhranie.  Ako bezpečná cesta mi potom príde len
> prihlasovanie odoslaním mailu zo svojej adresy.  Neviem ale, či toto
> mailman podporuje.

Ako mailman overi, ci je to Tvoja adresa? Tak isto si tu adresu moze
vymysliet spammer. Sice pomoze DKIM alebo SPF, ale to kazdy nema, takze
to nemozeme vyzadovat.

							SAL