[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Středa Červenec 28 10:37:33 CEST 1999

-> > > Najvacsimi prekazkami pouzivania Linuxu medzi ludmi je myslim si:
-> > > 1.) "nejdu nam pod tym hry"
->
-> No s tym bude este asi chvilku problem. Momentalne existuje velky pocet
-> vyrobcov video a zvukovych kariet a akosi vacsina z nich si
-> drzi popisy robenia ovladaca pre danu kartu.
-> Niektore z nich dokonca zakazali spravit ovladac pod licenciou GPL,
-> vid creative. :(

bnolo by najlepsie presvedcit ludi ze taketo karty sa kupovat neoplati...

-> > > 2.) "nejde nam pod tym uctovnictvo"
-> > > Neviem, ci tusite, ale pocitace su medzi neprogramatormi najviac
-> > > vyuzivane na hry a na uctovnictvo. ;(

-> > Pokial je tato situacia typicka, treba ludom vysvetlit,
-> > ze nie je problem urobit dualbootovy system.
-> > Pokial ide o uctovnictvo, je kludne mozne, ze pojde
-> > pod emulatorom - treba skusit.

-> Pod emulatorom DOSu urcite nejake to uctovnictvo bezi.
-> Poznam jednu firmu, ktora to prevadzkuje.
-> Ale to tiez nieje riesenie. Bolo by treba nejake to uctovnictvo
-> pre Linux priamo.

http://www.junyks.cz/article.asp?id=245

-> > A ked aj funkcionari SkLUG-u prednasaju svoje prednasky
-> > s pouzitim Powerpointu a registracia pri vchode
-> > bezi na Windoze, tak co si budeme hovorit...
->
-> Plne suhlasim s pripomienkou. Tiez sa mi to strasne nepacilo
-> a nevedel som, co sa to vlastne prezentuje, ci je to
-> Linux alebo nejaky iny produkt inej nemenovanej firmy.

<ironia>
Toz, chlapci povedali preco. NA linux neexistuje dobry prezentacny software,
tie hviezdicky ktore preleteli po obrazovke potom ako sa objavil hocktory
nadpis to jednoznacne dokazuju...
</ironia>

-> > Linux treba tlacit ludom potrebujicim server.
-> > Treba mat pripravenu odpoved na vsetky otazku typu
-> > "a bude mi to tlacit z Wordu?", "a naozaj mi
-> > netreba ten Exchange?" Treba mat referencnych
-> > pouzivatelov a projekty. Atd. atd.
->
-> Ja som nastupil do istej firmy so zamerom prejst kompletne
-> na Linux. Ale musim povedat, ze je to tazke. Ta firma ma
-> asi 100 pocitacov a robi sa na nich kadeco.
-> Najhorsie na tom je, ze vacsina pouzivatelov nevie
-> robit ani s okienkami.

aspon nebude problem naucit ich od zaciatku robit s linuxom ;)

--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at Telenor Internet Kosice, Slovakia
 BIC coord for *.sk; admin of netlab.irc.sk; co-admin of irc.felk.cvut.cz